Sokan nem tudják: ezért rejtik el a tenyerük a légiutas-kísérők fel- és leszállás közben!
Fel- és leszállás során szigorú szabályok vannak érvényben a repülőgépeken: ilyenkor nem csak az utasoknak kell ülve maradniuk, hanem a gép személyzete is különleges, biztonsági pozíciót vesz fel. Ilyenkor a légiutas-kísérők tenyerükre ülnek: tapasztalt szakember árulta el, miért van ez így, számol be a Daily Mail.
Mindent a biztonságért
Henny Lim, a Fülöp-szigetekiCebu Pacific légitársaság légiutas-kísérője a TikTok-on magyarázta el, miért veszik fel a speciális pozíciót fel- és leszállás során. “Ezt merevítő pozíciónak hívják”, magyarázta.
@_hennylim_ Why do cabin crew sit on their hands while in their jumpseats? Check this video out to know! Special guest for today’s video: Clare demecillo Follow my Official Facebook Page: “Henny Joyce Lim” Follow me on Instagram: _hennylim_ #fyp#HJL#cabincrewlife#bracingposition#cebupacific#groundstop♬ Aesthetic - Tollan Kim
A merevítő pozíció lényege, hogy a biztonsági öv szorosan be van csatolva, a test pedig egyenes ülésben marad: a karok laza, egyenes helyzetben, a hüvelykujjak behúzva, a lábak pedig laposan a padlón. Ez a testtartás azért fontos, mert
vészhelyzetben, például egy hirtelen ütközésnél csökkenti a sérülés kockázatát azáltal, hogy korlátozza a test mozgását.
Az amerikai Szövetségi Légközlekedési Hivatal szerint két fontos szempontból segít a merevítő ülés az esetleges balesetek során: az egyik a test csapkodó mozgásának mérséklése, a másik pedig a másodlagos ütközések elkerülése. Ez utóbbi úgy csökkenthető, ha a testet – különösen a fejet – előre olyan felülethez pozícionáljuk, amelyhez ütközne: így egy esetleges becsapódás esetén nem messziről, nagy erővel ütközik a felületnek. A csapkodó mozgás pedig úgy mérsékelhető, ha az utas a testét megfeszítve tartja – ezzel is csökken a sérülések kockázata.
Borítókép forrása: Getty Images

