Kisiklott egy mozdony Rákosrendezőn - egy hete fejeződött be a felújítás a területen
Azt írták: személyi sérülés nem történt, de az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon hosszabb eljutási időre, valamint rövidebb útvonalon közlekedő, illetve kimaradó járatra kell számítani.
A forgalmi változásokról közölték: a Z70-es vonatok az S70-es vonatokkal összevonva közlekednek, a Nyugati pályaudvarról óra 15-kor indulnak S70-es vonatként, Vácról pedig óra 34-kor indulnak tovább S70-es vonatként. Rákosrendezőn a vonatok mindkét irányba az 1. vágányon, Istvántelken a 2. vágányon állnak meg – fűzték hozzá.
Az S71-es vonatok csak Rákospalota-Újpest és Vác között, a Z72-es vonatok pedig csak Angyalföld és Esztergom között járnak – hívták fel a figyelmet, megjegyezve: a fennakadás végéig a BKK elfogadja a vasúti jegyeket a 12-es és 14-es villamoson, valamint az M3-as metrón Újpest-Központ és a Nyugati pályaudvar között.

(MTI/Máthé Zoltán)
Egy hete fejeződött a rákosrendezői beruházás
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója épp egy hete közölte a Facebook-oldalán, hogy befejeződött az öthetes rákosrendezői felújítás. Tájékoztatásából kiderült, hogy a felújítás során több mint 1,5 kilométernyi vágányt építettek át, közel tucatnyi váltót cseréltek, 5 kilométernyi felsővezeték-hosszláncot újítottak meg, 13 váltót kötöttek be a villamos központi állítási rendszerbe. Hozzátette, egyidejűleg a Nyugati pályaudvar területén két váltó csatlakozó vágányszakaszainál helyreállították az ágyazatot, a munkálatokba számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti járművet vontak be 180 szakember közreműködésével.
A beruházás a MÁV saját forrásából, mintegy 3 milliárd forintból valósult meg – közölte a vezető.
A bejegyzés alapján az augusztus és szeptember végére ütemezett, éjszakánként zajló váltó- és vágány-utószabályozási munkálatok befejeztével, mintegy másfél kilométeren immár 80 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a vonatok. Hegyi Zsolt úgy fogalmazott, hogy
a sebességkorlátozások, amelyek nap mint nap aprónak tűnő, mégis összeadódva érezhető késéseket okoztak, eltűnhetnek a mindennapokból.
Bár a munka még nem ért véget, a változás már most is kézzelfogható: a megújult pályaszakaszon a vonatok közlekedése simább, az utazás egyenletesebb és kényelmesebb – írta a vezérigazgató.
A MÁV azt közölte az MTI-vel, hogy befejeződött a vágányok felújítása Rákosrendezőn, így az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon ismét a korábban megszokott menetrend szerint járnak a vonatok. A komplex pályafelújítás a szolgáltatások bővítését is lehetővé tette: hétfőtől immár ezeken a vonalakon is bővítik a hajnali és az éjszakai közlekedést, újabb “bulijáratokat” kínálnak a hétvégi esti, éjszakai programokon résztvevők hazajutásához – áll az egy hete kiadott a közleményben.

