Turistákat kérdeztek, mi zavarja őket Japánban, minden második ugyanazt mondta
Japán népszerűsége az utazók körében példátlanul nagyot ugrott, és a turisták lelkesedése egyelőre nem akar alábbhagyni. A kormányzati vezetés alá tartozó Japán Turisztikai Ügynökség interjúkat készített az útjukat éppen befejező külföldi utazókkal, hogy kiderítsék, milyen problémákkal szembesültek a kelet-ázsiai szigetországban. Az ügynökség tavaly július és december között készítette el a 4189 interjút a turistákkal, mielőtt azok elhagyták Japán legnagyobb nemzetközi reptereit – számolt be a SoraNews24.

Arra a kérdésre, hogy milyen dolgok zavarták, nyugtalanították vagy bosszantották őket az utazásuk során, 6,1 százalékuk válaszolta azt, hogy nehezen találtak ingyenes wifit és nyilvános internetszolgáltatást, 8,6 százalékuk az érkezés utáni bevándorlási ügyintézésre panaszkodott, amelyet illetően az elsődleges problémájuk az eljárás hossza volt.
10,8 százalék mondta azt, hogy problémája akadt a többnyelvű feliratokkal, mivel a nem japán nyelvű feliratokat kicsinek és/vagy nehezen érthetőnek találták, ugyanis a japánról angolra és más nyelvekre történő fordítás minősége a vasútállomásokon, a szállodákban, a látnivalóknál és az éttermi étlapokon néha nem túl jó.
A külföldi utazók 12,3 százalékának a közlekedés okozott nehézséget: nem értették, hogy hol kell sorakozni a vonatokhoz, buszokhoz és más járművekhez, illetve összezavarodtak az útvonalaktól és az átszállásoktól.
A gondok listáján a negyedik helyen szerepel a látnivalók és az olyan létesítmények, mint az éttermek és a pályaudvarok zsúfoltsága – erre 13,1 százalék panaszkodott. A nyelvi problémák többször is megjelentek, a válaszadók 15,2 százaléka tapasztalta, hogy nehezen tudtak kommunikálni az éttermek, üzletek, állomások és szállodák alkalmazottaival.
A szemetesek hiányától régóta idegesek a külföldiek
A második leggyakoribb válasza a látogatók állandó panasza: 21,9 százalékuk azt mondta, hogy kellemetlenséget okozott nekik a nyilvános szemetesek alacsony száma. Ez a közeljövőben aligha fog javulni, mivel
a japán etikett elítéli a menet közbeni étkezést és a nassolást, ami azt jelenti, hogy a helyi lakosság nem sok szemetet termel, amikor úton van,
illetve a japánok a táskájukban viszik a keletkező szemetet hazáig. A műanyag palackok és konzervdobozok gyűjtő szelektív kukákat viszont könnyen találni, rendszerint van egy az országszerte nagy számban felállított automaták mellett.
Még a hírhedten kevés japán kuka sem riasztja el a külföldieket
És akkor mi volt a leggyakoribb válasz az utazóktól arra a kérdésre, hogy mi zavarta őket Japánban?
A Japánnal kapcsolatos problémák listájának élén igen nagy, 51,1 százalékos aránnyal a következő válasz szerepel: “semmi”.