Az előkészítő munkák az elmúlt esztendőkben több ütemben zajlottak: készült megvalósíthatósági tanulmány, lefolytattak környezetvédelmi és közlekedési hatástanulmányokat, illetve felmérték a lehetséges nyomvonalakat is. Végül a döntés most véglegesedett a kivitelezés elindításáról, ami új lendületet adott a hosszú ideje várt fejlesztésnek.
Több évtizedes tervezés után végre megvalósul a repülőtérre vezető gyorsvasút, melynek segítségével 20 perc alatt lesz elérhető a Nyugatitól Ferihegy.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren bejelentette, hogy elfogadták a reptéri gyorsvasút koncepcióját, így 27 kilométer hosszú, kétvágányú pálya épül Kőbányától Monorig, 1 milliárd eurós költséggel – írta a Világgazdaság.
A vasút révén Ferihegy akár Debrecenből és Győrből is egyszerűbben elérhető lesz, Budapestről pedig jóval könnyebben ki lehet majd jutni a repülőtérre.
A reptéri gyorsvasúttal 20 perc lesz az út a Nyugati és Ferihegy között. A jegyár várhatóan 3–4 ezer forint körül alakul.
A projekt pedig nemzetközi tenderen, koncesszió keretében valósul meg, befejezése a T3-as termináléval egy időre, 2035 körül várható.

Nagy az Aviatica Holding megalapítását is bejelentette, amely a Budapest Airport, a HungaroControl, valamint a debreceni és sármelléki repülőterek közös irányítását biztosítja majd. Középtávon pedig egy új cargo repülőtér létrehozását is tervben van a Vinci Airportsszal.
Nem újkeletű az ötlet
A ferihegyi gyorsvasút terve nem új keletű elképzelés: a projekt gondolata már több mint két évtizede felmerült a fővárosi és országos közlekedésfejlesztési stratégiákban. Az elmúlt években több kormányzati és szakmai koncepció is foglalkozott azzal, miként lehetne a repülőteret vasúti úton is bekapcsolni Budapest és az ország többi részének közlekedési hálózatába.
Az elképzelés célja mindvégig az volt, hogy a repülőtér gyorsabban, kényelmesebben és fenntarthatóbb módon legyen megközelíthető, valamint csökkenjen a főváros forgalmi terhelése.

