Egy utazó a Redditen osztotta meg figyelmeztetését a Ryanair utasaival, miután a repülőtéren elmondása szerint “legalább hat” olyan esetet látott, melyek során az utasokat megbírságolták a szabványnak nem megfelelő méretű kézipoggyászaik miatt. Különösen a népszerű, feltekerhető tetejű hátizsákokat ellenőrizték szigorúan, írja a Daily Mail.
Készen áll a terminál, hogy 30 ezer forintot fizettessen az utasokkal
A bejegyzés szerzője szerint a feltekerhető tetejű hátizsákok méreteire különös figyelmet fordítottak a beszállásnál, ezért azt tanácsolta, hogy csak azok kockáztassanak, akik kisebb modellel rendelkeznek ebből a népszerű táskatípusból. A Ryanair jelenleg egy darab ingyenes fedélzeti poggyászt engedélyez, ami korábban legfeljebb 40×20×25 centis méretű és 10 kilós súlyú lehetett, de a szabályok szeptembertől módosultak: a mérethatár 40×30×20 centi lett. Ha valaki nagyobb csomaggal próbál felszállni, útvonaltól függően
akár 75 fontot, azaz 33 ezer forintot is fizethet.
A kommentelők egy része szerint azonban van egy trükk, amivel elkerülhetjük az ellenőrzést: ez pedig az, ha az utolsók között érkezünk a beszállókapuhoz. A hozzászólók azzal érveltek, hogy ha az utolsók között szállunk fel, a személyzetnek “nincs se ideje, se kedve a táskák méretével foglalkozni.”
20 perccel beszállás előtt még célzottan ellenőriznek, és készen áll a bankkártyás terminál, hogy 30 ezer forintot leakasszanak rólad. Minden egyes ilyen eset után ezer forint jutalékot kapnak, ami nagyon szomorú.
A kapuszemélyzet jutaléka szintén hamarosan megemelkedik: novembertől az egyenként kiszűrt, mérethatárt meghaladó táskákért járó bónusz 1,50 euróról (600 forint) 2,50 euróra (1000 forint) nő, és megszűnik a korábbi havi felső korlát is.

Michael O’Leary vezérigazgató szerint évente mintegy 200 ezer utas kényszerül pluszdíj fizetésére. A vezérigazgató nem mutat együttérzést a szabályt megszegőkkel: “Mi vagyunk Európa legolcsóbb légitársasága. Ezek a szabályaink. Tartsák be őket, ahogy utasaink 99,9 százaléka teszi, és nem lesz semmi gond”, mondta.

