A komolyabb repülőtéri poggyásztilalmak rendszerint a kézipoggyászt érintik – ennek kell a legkisebbnek lennie, és egy csomó dolgot tilos belepakolni, a folyadékok szállítását pedig csak legfeljebb 100 ml-es, átlátszó tartályokban engedélyezik. Ezúttal azonban a korlátozás a feladott poggyászra vonatkozik, és mind az Európai Unió, mind az Egyesült Államok már intézkedett – számolt be a Mundo Deportivo.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) részletes iránymutatásokat adott ki a hordozható akkumulátorok, vagyis a power bankok és lítiumelemek repülőjáratokon történő szállítására vonatkozóan.

Az EASA előírja, hogy
a lítium akkumulátorokat – beleértve a hordozható töltőkben lévő akkumulátorokat is – kizárólag kézipoggyászban szabad szállítani, feladott poggyászban soha.
Ezenkívül külön-külön kell őket védeni a rövidzárlatok elkerülése érdekében, a repülőgép fedélzetén tilos őket újratölteni, és
személyenként legfeljebb két tartalék akkumulátort vihetünk magunkkal.
Hasonlóképpen az Egyesült Államokban az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal is bejelentette, hogy a lítium-ion akkumulátorokkal működő hordozható töltőkre vonatkozó tilalmat vezet be a feladott poggyászban.
A tiltás oka, hogy ezek az eszközök túlmelegedhetnek és szikrákat, ezáltal tüzet okozhatnak a repülőgép rakterében, amit nehéz lenne megfékezni.
Az ázsiai légitársaságok túlnyomó többsége sem engedélyezi a feladott poggyászban a hordozható akkumulátorok szállítását. A Fülöp-szigeteken a 160 wattnál nagyobb teljesítményű power bankok szállítása szigorúan tilo a nemzetközi és belföldi járatokon, még az utastérben is. Dél-Koreában pedig az Air Busan fapados légitársaság járatán történt tűzesetet követően korlátozzák a járaton engedélyezett akkumulátorok számát és típusát.