Az európai nagyvárosok közül tizenegyet emelt ki a legfrissebb Copenhagenize Index, amelyet a Copenhagenize Design Co. készített. A rangsort utoljára 2019-ben tették közzé, ekkor több mint 115 várost vizsgáltak világszerte, és a szempontok között szerepelt a városi környezet kialakítása, a kerékpárút-hálózat fejlettsége, valamint a bringás kultúra erőssége – írja az Express. De nézzük a TOP 11-es listát:
A világ kerékpáros fővárosának számító első helyezett sorozatban harmadszor is megőrizte vezető pozícióját, és az Epic Road Rides is úgy értékelte, hogy ott található Európa legjobb kerékpáros infrastruktúrája.
Bréma, Németország északnyugati részén, a Weser folyó partján fekvő város a 11. helyen végzett, hatalmas és folyamatosan bővülő, fizikailag elválasztott kerékpárút-hálózatának köszönhetően. A város saját honlapja kiemeli, hogy Brémában több kerékpárút van, mint a legtöbb német városban, ráadásul számos park, zöldterület és a szinte teljesen hiányzó emelkedők miatt ideális a családos biciklizéshez.
A 10. helyen a finn főváros, Helsinki végzett, amely több száz kilométernyi kerékpár-infrastruktúrával rendelkezik.
Híres létesítménye a Baana, egy régi vasútvonal, amelyet átalakítottak gyalogos- és kerékpáros folyosóvá, közvetlenül a városközponton keresztül. Helsinki városi közbringa-rendszere, festői útvonalai és bringásbarát kialakítása páratlan kerékpáros élményt kínál.
9. helyezett lett Bécs, Ausztria fővárosa, amely már 2019-ben bekerült a top 10-be. A város gazdag kulturális és építészeti örökséggel bír, ugyanakkor a kerékpárosok városa is: összesen 1742 km-nyi kerékpárút, útvonal és sáv található benne.
8. helyen Párizs szerepel.
A francia főváros egykor nem számított kerékpárosbarátnak, ám az utóbbi évek infrastrukturális beruházásai közel 1000 km kerékpárutat hoztak létre, és további 500 km építése van tervben. A Rue de Rivoli, a Champs-Élysées és a Parc Rives de Seine ma már biztonságosan és kizárólag kerékpárosok, illetve gyalogosok számára hozzáférhetők.
7. helyre került Oslo, Norvégia fővárosa, ahol 2017-ben részben kitiltották az autókat a belvárosból, a forgalmat pedig tudatosan csillapították.
A város mérete kezelhető, éghajlata kedvező, a nyári hőmérséklet ritkán haladja meg a 25 fokot – mindez ideális a biciklizéshez.
6. lett Bordeaux, Franciaország híres borvárosa, amely gyönyörű 18. századi épületekkel büszkélkedhet. A kerékpározás itt nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is, hiszen az útvonalak a világhírű szőlőültetvények és kastélyok között vezetnek.
Az 5. helyen Strasbourg található, amely az ország északkeleti részén, az Elzász régióban fekszik. 600 km kerékpárútja lefedi a teljes városi területet, és a helyi munkavállalók 16%-a biciklivel jár dolgozni.
4. helyezett Antwerpen, Belgium fontos kikötővárosa, amely a Schelde folyó partján terül el. Sétányai és autómentes útjai különösen kedveznek a kerékpárosoknak. Számos Velo-bringakölcsönző állomás segíti a közlekedést, a városban többféle tematikus kerékpáros útvonal várja a látogatókat.
A dobogó harmadik fokán Utrecht áll, Hollandia második legjobb bringás városa. A csatornák, történelmi épületek és zöld környezet kerékpárral könnyedén felfedezhetők. A város környékén olyan útvonalak várják a kerékpárosokat, amelyek várak és vízvonalak mentén vezetnek.

A második helyen Amszterdam végzett, amely régóta Európa egyik legismertebb biciklis paradicsoma.
A városban több bicikli van, mint lakos, és a csatornák mentén húzódó utak, a hidak és a belvárosi kerékpársávok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az egész világ a bringás életérzés szimbólumaként tekintsen rá. Most azonban „csak” az ezüstérmet szerezte meg, mivel egy másik skandináv nagyváros még ennél is jobbnak bizonyult.
Koppenhága újra az élen
Az első helyet ugyanis ismét Koppenhága szerezte meg, amely immár harmadik alkalommal lett a világ kerékpáros fővárosa. A dán fővárosban nemcsak a lakosok több mint fele használja naponta a biciklit, hanem az infrastruktúra is példaértékű: széles, biztonságos sávok, külön bringahidak, intelligens közlekedési lámpák és olyan forgalomszervezés várja a kétkerekűeket, amelyet a világ bármely más nagyvárosa megirigyelhetne. Koppenhága nem véletlenül lett az a hely, ahová minden bringás legalább egyszer el szeretne jutni.


