Dancza Gábor magyar vállalkozó szerint indokolatlan a Danubius döntése. A szálloda szerint azonban vendégük aránytalan pszichés terheket rótt a személyzetre.
Dancza Gábor budapesti vállalkozó évente legalább egymillió forintot költött a balatonfüredi Hotel Annabellában, most mégis kitiltották a Danubius Hotels Zrt. összes egységéből, írja a 24.hu. Dancza értetlenül áll a döntés előtt, mivel úgy véli, nem tett semmi olyat, ami ezt indokolná; csupán a személyzet tevékenységével kapcsolatos véleményét osztotta meg. A szállodalánc azonban a dolgozók védelme érdekében döntött a kitiltás mellett, mivel állításuk szerint vendégük folyamatos panaszai hatalmas lelki terhet róttak a személyzetre.
Évi öt nyaralás
Dancza Gábor évente legalább ötször nyaralt családjával a balatonfüredi Hotel Annabellában. Az évek során rendszeresen megosztotta véleményét a szálloda működéséről a menedzsmenttel: most emiatt veszíthette el törzsvendégi státuszát. A Danubius Hotels Zrt. jogi igazgatója, Sztanó Helga tavaly év végén arról értesítette, hogy
kitiltják a cégcsoport összes szállodájából, és nevét törlik a törzsvendégprogramból is.
Dancza szerint a döntés előzménye egy levél volt, amelyben jelezte, hogy a szálloda parkolójában visszaélésekre kerül sor a dolgozók részéről: állítása szerint a füredi alkalmazottak a vendégeknek fenntartott, zárt parkolóba “külsősök” autóit is beengedték. Ezzel nemcsak a vendégek parkolását nehezítették meg, hanem “saját zsebre” is dolgoztak az egész napos parkolást biztosító kártyákkal. Danczó állítása szerint egyszer a szálloda portásával a parkolót körbejárva
15 olyan autót számoltak össze, ami nem a vendégekhez vagy a szálloda dolgozóihoz tartozott.
Dancza a sok más panaszra kitérő levél elküldése után néhány héttel kapta meg az értesítést a kitiltásról. A cégcsoport emellett azt is közölte vele, hogy vizsgálatot folytattak a parkolási visszaélések ügyében, de nem találtak szabálytalanságot. Dancza azt is nehezményezte, hogy őt és a másik tanút nem vonták be a vizsgálat folyamatába,
Milyen vizsgálat az, ahol az egyik fél önhatalmúlag úgy dönt, hogy minden rendben van? Igazságtalan
– mondta a 24.hu-nak a vállalkozó.
A dolgozók védelmében
A Danubius Hotels kommunikációs igazgatója, Fabriczki Petra szerint a vállalat döntése a vendégek és a dolgozók érdekeit egyaránt szem előtt tartva született meg. “Valljuk, hogy vendégeink és munkatársaink egyformán fontosak számunkra” – közölte a 24.hu-val. “Ezt az alapelvet vettük figyelembe akkor is, amikor Dancza Gábor úrral szemben úgy döntöttünk, hogy
mindkét félnek úgy lesz a jobb, ha a közöttünk fennálló üzleti kapcsolat lezárásra kerül.
Fabriczi megjegyzi, hogy nem a parkolást illető panaszlevél volt az egyetlen, amivel Dancza előállt nyaralásait követően: valójában minden lehetséges fórumon próbált kapcsolatba lépni a menedzsmenttel, hogy kifejezze negatív véleményét.
A balatonfüredi Hotel Annabella. Fotó: MTI / Balaton József
“Szállodaipari szolgáltatóként célunk, hogy vendégeinknek örömet szerezhessünk. Hálásak vagyunk a visszajelzésekért, jobbító szándékú észrevételekért, melyre vendégeinknek több felületen is teret biztosítunk. Dancza úr az elmúlt években élt is ezzel a lehetőséggel” – írta a kommunikációs igazgató. Ugyanakkor azt is hozzáteszi, hogy korábbi törzsvendégük megszámlálhatatlan személyes beszélgetést folytatott a szálloda munkatársaival, és előfordult, hogy órákra lefoglalta a szobafoglalási központot panaszaival. Mindezt figyelembe véve a cégcsoport szerint
Dancza viselkedése már sokkal inkább a visszaélés kategóriájába esett.
Gyakran előfordult az is, hogy a hivatalos csatornákon túl a munkatársak privát, közösségi médiás elérhetőségein adott hangot elégedetlenségének. Mindez nagy pszichés terhet jelentett a személyzet számára. A cég végül az Általános Szerződési Feltételekre hivatkozva döntött a kitiltásról, mely szerint a vendéggel való további együttműködés ellehetetlenült.
Dancza szerint azonban a kitiltás indoklása nem megalapozott, és úgy érzi, jogtalanul fosztották meg a törzsvendégprogram bónuszpontjaitól is, amelyekért már korábban fizetett. A cég ezekért nem ajánlott fel kártérítést a vállalkozó részére. Dancza továbbra is várja, hogy a Danubius Hotels átgondolja a döntést, és visszaállítsa korábbi státuszát, hogy folytathassa nyaralásait a szállodalánc egységeiben. Megkereséseire azonban egyelőre nem kapott választ.
Szalámikat teszteltünk: éles verseny ment az első helyért
A Mielőtt megveszed újabb részében ötféle szalámit kóstoltunk. Vakteszteltük például a Spar, a Lidl saját márkás termékét és a Pick, a Herz szalámiját is. Vajon megéri a legdrágábbra költeni?
0 seconds of 8 minutes, 24 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Keyboard Shortcuts
Shortcuts Open/Close/ or ?
Play/PauseSPACE
Increase Volume↑
Decrease Volume↓
Seek Forward→
Seek Backward←
Captions On/Offc
Fullscreen/Exit Fullscreenf
Mute/Unmutem
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Seek %0-9
Next Up
A nagy tejfölteszt: az egyik termék magasan verte a mezőnyt
06:45
Copied
Live
00:00
08:24
08:24
More Videos
08:24
Szalámikat teszteltünk: éles verseny ment az első helyért
06:45
A nagy tejfölteszt: az egyik termék magasan verte a mezőnyt
01:03
Ez a balkáni város Ibizával vetekszik: sokkal olcsóbb, pont annyira lenyűgöző
03:59
Dubai csokit kóstoltattunk járókelőkkel Budapesten
48:20
Rainer-Micsinyei Nóra és Lengyel Tamás a Kettős:pont podcastben
00:47
5 dolog, amit nem tudtál a világ legnagyobb óriáskerekéről
07:31
A Magyar Maugli Zanzibár után itthon készül vadállatokat menteni
04:18
Mogyorókrémteszt: megéri a Nutellát venni vagy az utánzatok a jobbak?
05:35
A nagy virsliteszt: megéri a drágább virslit venni a boltokban?