Az AIRportal csütörtökön a Facebook-oldalán osztott meg egy posztot a kérdéssel, hogy miért köröz megint egy Wizz Air-gép Pápa felett? A választ egy 2018-as cikkükben találjuk, de mielőtt kitérünk a megfejtésre, egy négy hónappal ezelőtti Reddit-posztból is idéznénk, szemléltetvén, hogy ez a kérdés újra és újra előtérbe kerül.
“Egy Budapestről induló Wizz Air járat célállomásaként Pápát jelölik meg, de ahelyett, hogy leszállna, folyamatosan a város felett köröz, alacsony magasságban, kiengedett futóművekkel. Vajon mi lehet ennek az oka? Katonai gyakorlat, tanulóvezetés, tesztrepülés vagy valami más?” – kérdezte a bejegyzés létrehozója, aki jó irányba indult el a helyes válasz felé.
Ugyanis, a Wizz Air gépe iskolaköröket gyárt, vagyis az “úgynevezett landing training során végrehajtott egyik touch&go művelet végzi” – írja az AIRportal korábbi cikke.
Mint kifejtették, a légitársaság újonnan felvett pilótái gyakorolják a megközelítést és a leszállást, valamint vizsgáznak, mielőtt az utasokkal teli járatra osztják be őket.
Az új elsőtisztek többsége ekkor vezet először igazi A320/A321-es repülőgépet.
A portál cikke tisztázta azt is, hogy miért nem Ferihegyen gyakorolnak a pilóták. Erre a válasz röviden: mert a koncentráltabb gyakorlatozáshoz egy alacsony forgalmú repülőtérre van szükség, mint például a pápai.
Milyen érzés vezetni egy repülőt?
A fenti Reddit-posztnál egy kommentelő azt kérte: “valaki, aki itt pilóta, elmesélhetné, milyen érzés vezetni egy ilyen repülőt”. Mire jött is egy válasz: “képzeld el úgy, mintha egy túlméretes pelikán hátán utaznál, csak a szél nem süvít az arcodba, hála a tollazatnak.”
Arról, hogy mennyire nehéz egy pilótaképzés és milyen követelményeknek kell megfelelni ahhoz, hogy egyáltalán valaki elkezdhesse a képzést, egy korábbi interjúnkban olvasható a válasz.
