Eszméletlenül vagány lett az új Ford Mustang

Térjünk egyből a lényegre: 450 lóerő, 529 Nm maximális nyomaték, 4,3 másodperces gyorsulás százra. Kinek kell? Kezeket fel!

Szerző: Startlap

Forrás: startlap.hu | 2018-06-19 15:47

Férfi mennyország: Ford Mustangok sorakoznak a Ford Magyarország szentendrei telephelyén.

Viszonylag szűk azoknak a kocsiknak a száma hazánk útjain, amely után mindenki megfordul. Ilyen az új Ford Mustang, amit júniusban mutatott be a márka magyarországi képviselete. Mindössze 2015 óta kapható Európában hivatalosan a Mustang, ez idő alatt 353 példány talált gazdára országunkban. A magyar vevők persze tudják, hogy mi a jó, egytől egyig 5.0 literes motorral vették a vagány sportautót. Merthogy az igazi élményt ez a változat adja, már indításkor feláll a szőr az ember kezén a V8-as erőforrás hangjától.

Brutálisan sportos az új orr.
A narancssárga mellett a kék is új szín a kínálatban.

De ne rohanjunk ennyire előre, először nézzük a külsőt: az új Mustang kétajtós és kabrió kivitelben kapható, összesen 11 színt és 4 különböző felnit konfigurálhatunk. A kocsi vonalvezetése sokat finomodott az elődhöz képest, atletikusabb lett a négykerekű, de az autó megőrizte első pillantásra felismerhető karakterét, amely már 50 éve jellemzi. A Mustang hátsója is igazán vagányra sikeredett, az új lökhárító és a diffúzor, valamint a V8-as változat négyszögletes kipufogóvégei hátulról is rendkívül sportos megjelenést kölcsönöznek.

A lila (vagy bordó?) is jól áll a kocsinak.
Hátulról is karakteres a kocsi.
Jóval minőségibb az utastér az elődhöz képest.

Az utastérben sokat javult a felhasznált anyagok minősége. Látványos a digitális műszerfal, amely grafikája a menetdinamikai beállítástól függően változik. A középkonzol tetején egy 8 colos SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer található, ami kompatibilis az Apple CarPlay-jel and Android Auto™-val. A helykínálatra elől nincs panasz, kényelmesen utazunk, azonban arra felkészülhetünk, hogy amennyiben Recaro sportüléseket konfigurálunk, úgy stabilabb oldaltartást kapunk, de hosszútávon valamivel kényelmetlenebb lesz az vezetés.

Előnyére változott az utastér.
Masszív oldaltartást biztosít a feláras Recaro sportülés, de hosszú távon kényelmetlen.

A stabil üléspozícióra persze nagy szükség van, főleg, ha az 5.0 literes motor mellett döntünk, az 529 Nm nyomatékú, 450 lóerős motor tud meglepetést okozni menetközben. Elég, ha megemlítjük, hogy a kocsi 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. A menetdinamikát egyébként egy üzemmód állító segítségével szabályozhatjuk, ez befolyásolja az elektronikus stabilitásvezérlést, a gázpedál, az automata sebességváltó, a kormánymű és az Aktív Szelepes Kipufogó beállításait.

Beszédes számok: 529 Nm maximális nyomatékú és 450 lóerős az 5.0 literes motor.

A Mustang kínálatában egy 2.3-as Ecoboost motor is megtalálható, ami kompromisszum nélküli, racionális választás, ám ez a változat hazánkban egyáltalán nem keresett. Ellenben néhány európai országban igen, főleg ott, ahol irreálisan magas adót kell fizetni a nagy motor után. Szerencsére itthon még nem így áll a helyzet, szóval a magyar vevők körében még nincs kérdés. Bármely erőforrást választjuk egyébként, akkor 10-fokozatú automatát vagy 6-fokozatú kéziváltót kérhetünk hozzá.

Az új Ford Mustang ára várhatóan 12 millió forintról indul majd, az 5.0 literesé pedig 15 millió forint körül lesz.

Mai nap hírei

Rutinos diplomásként bemondaná a nettó 500-as fizetési igényét egy állásinterjún? Sokan megteszik

haszon.hu3 órája

Megáll az ész: A Fidesz négy évig nem fizetett az egri strand vizéért

eger.ezalenyeg.hu4 órája

Bivalyerősnek ígérkezik a Galaxy S21/S30 mobilokba kerülő Exynos 1000 rendszerchip

gsmring.hu13 órája

Bajor kormányfő: “a gyomrom görcsbe rándul a budapesti út gondolatára”

szabadeuropa.hu17 órája

Suárez már az Atléticóval tárgyal

eurosport.hosszabbitas.hu17 órája

Miniszteri irányítás alá kerül az élelmiszerlánc-felügyelet

agroinform.hu18 órája

Ritkán látni a TV2-es műsorok házigazdájának feleségét - Most megmutatta

joy.hu19 órája

Öt dolog, amit Orbán törölne a múltjából

olvastuk.startlap.hu19 órája