Eszméletlenül vagány lett az új Ford Mustang

Startlap - Startlap
Térjünk egyből a lényegre: 450 lóerő, 529 Nm maximális nyomaték, 4,3 másodperces gyorsulás százra. Kinek kell? Kezeket fel!

Viszonylag szűk azoknak a kocsiknak a száma hazánk útjain, amely után mindenki megfordul. Ilyen az új Ford Mustang, amit júniusban mutatott be a márka magyarországi képviselete. Mindössze 2015 óta kapható Európában hivatalosan a Mustang, ez idő alatt 353 példány talált gazdára országunkban. A magyar vevők persze tudják, hogy mi a jó, egytől egyig 5.0 literes motorral vették a vagány sportautót. Merthogy az igazi élményt ez a változat adja, már indításkor feláll a szőr az ember kezén a V8-as erőforrás hangjától.

Brutálisan sportos az új orr.
A narancssárga mellett a kék is új szín a kínálatban.

De ne rohanjunk ennyire előre, először nézzük a külsőt: az új Mustang kétajtós és kabrió kivitelben kapható, összesen 11 színt és 4 különböző felnit konfigurálhatunk. A kocsi vonalvezetése sokat finomodott az elődhöz képest, atletikusabb lett a négykerekű, de az autó megőrizte első pillantásra felismerhető karakterét, amely már 50 éve jellemzi. A Mustang hátsója is igazán vagányra sikeredett, az új lökhárító és a diffúzor, valamint a V8-as változat négyszögletes kipufogóvégei hátulról is rendkívül sportos megjelenést kölcsönöznek.

A lila (vagy bordó?) is jól áll a kocsinak.
Hátulról is karakteres a kocsi.
Jóval minőségibb az utastér az elődhöz képest.

Az utastérben sokat javult a felhasznált anyagok minősége. Látványos a digitális műszerfal, amely grafikája a menetdinamikai beállítástól függően változik. A középkonzol tetején egy 8 colos SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer található, ami kompatibilis az Apple CarPlay-jel and Android Auto™-val. A helykínálatra elől nincs panasz, kényelmesen utazunk, azonban arra felkészülhetünk, hogy amennyiben Recaro sportüléseket konfigurálunk, úgy stabilabb oldaltartást kapunk, de hosszútávon valamivel kényelmetlenebb lesz az vezetés.

Előnyére változott az utastér.
Masszív oldaltartást biztosít a feláras Recaro sportülés, de hosszú távon kényelmetlen.

A stabil üléspozícióra persze nagy szükség van, főleg, ha az 5.0 literes motor mellett döntünk, az 529 Nm nyomatékú, 450 lóerős motor tud meglepetést okozni menetközben. Elég, ha megemlítjük, hogy a kocsi 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. A menetdinamikát egyébként egy üzemmód állító segítségével szabályozhatjuk, ez befolyásolja az elektronikus stabilitásvezérlést, a gázpedál, az automata sebességváltó, a kormánymű és az Aktív Szelepes Kipufogó beállításait.

Beszédes számok: 529 Nm maximális nyomatékú és 450 lóerős az 5.0 literes motor.

A Mustang kínálatában egy 2.3-as Ecoboost motor is megtalálható, ami kompromisszum nélküli, racionális választás, ám ez a változat hazánkban egyáltalán nem keresett. Ellenben néhány európai országban igen, főleg ott, ahol irreálisan magas adót kell fizetni a nagy motor után. Szerencsére itthon még nem így áll a helyzet, szóval a magyar vevők körében még nincs kérdés. Bármely erőforrást választjuk egyébként, akkor 10-fokozatú automatát vagy 6-fokozatú kéziváltót kérhetünk hozzá.

Az új Ford Mustang ára várhatóan 12 millió forintról indul majd, az 5.0 literesé pedig 15 millió forint körül lesz.

Ez is érdekelhet

képcím

Fontos határidő közeleg az autósoknak, tízezreket bukhatnak rajta

képcím

Fotókon a HÉV-vel ütközött autó

képcím

Megjelent a rendelet: brutális bírság vár a gyorshajtókra