„Árkedvezményekkel a vásárlók nagymértékben befolyásolhatók”

Startlap - Startlap
A fekete pénteken a magyar kereskedők 25-30 milliárdos forgalmat várnak.

A magyarországi kereskedők az idei fekete pénteken (Black Friday) 25-30 milliárd forint forgalomra, csaknem 1,1 millió vásárlásra számítanak. A webáruházak 62 százalékánál lesz elérhető az akció.

Sok kereskedő nem elégszik meg csupán egy nappal, népszerű a háromnapos, hétvégére is kitolt fekete péntek, de olyan cégek is vannak, amelyek egész hétre hirdettek Black Friday-akciót.

A Black Friday magyarországi áttörését a tavalyi év hozta el, bizonyítva, hogy az akcióval párosuló árkedvezményekkel a vásárlók nagymértékben befolyásolhatók. Ezért 2017-ben a legnagyobb online webáruházak már szinte a folyamatosan hirdettek akciókat “készletkisöprés”, “árzuhanás”, “áfa elengedés” reklámszlogennel.

Ezért minden korábbinál nagyobb a vásárlói érdeklődés és a webáruházi készülődés, de kérdéses, hogy az egész évben kedvezményekhez szoktatott fogyasztóknak képesek lesznek-e ezeket meghaladó széleskörű kínálattal előállni a kereskedők.

Az idén várhatóan az éves forgalom 35 százaléka jut az októbertől decemberig terjedő időszakra, hiszen a fogyasztás elsőszámú mozgatórugója a karácsony.

A fekete péntek (Black Friday) csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek – az idén november 24-e – elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

 

Forrás: MTI

Címlapfotó: MTI/EPA/Jim Lo Scalzo

Ez is érdekelhet

képcím

Hat perc alatt fordítottak, véget ért a négymeccses nyeretlenség...

képcím

Technológia a méhcsalád életének szakaszai alapján – Tavasz...

képcím

Harry herceg "Összetört minden reményt"